الارشيف / فن / الطريق

أحمد جلال عبد القوي يعلن سبب انفصاله عن خطيبتهالأمس الجمعة، 17 مايو 2024 10:13 مـ

  • 1/2
  • 2/2

تحدث الفنان أحمد جلال عبد القوي عن المرأة في حياته، وكشف عن انفصاله عن خطيبته بسبب المخدرات، بالإضافة لحديثه عن الفنانين المقربين له والذي يرغب في التعاون معهما، وذلك خلال لقاءه في برنامج "كلام الناس" مع الإعلامية ياسمين عز.

أبرز تصريحات أحمد جلال عبد القوي

وكشف الفنان أحمد جلال عبد القوي، عن نظرته للمرأة ودورها في المجتمع وعلاقتها بالرجل، وقال: "الستات إيمانهم ضعيف ودي حاجة معروفة، ويوم القيامة معروف كلهم هيمشوا وراء المسيح الدجال، واتقال عنهم ناقصات عقل ودين.. وربنا مخاطبش المرأة ولا مرة لأن قدرتهم على الاستيعاب أقل من الرجالة".

سبب انفصال أحمد جلال عبد القوي عن خطيبته

وتحدث أحمد جلال عبد القوي عن خطيبته التي تركها بسبب إدمانه للمخدرات، وأعرب قائلا: "أنا عمري ما اتجوزت ومعنديش استعداد للجواز، لأنه مسؤولية وأنا مش عايز دا دلوقتي، ولكن خطبت مرة وانفصلنا بسبب المخدرات، ولكن محستش إن الموضوع فارقلي لأن أنا مبتهمنيش الحاجات دي وبشوف نفسي فوق أي حد".

وتابع: "مش بفكر في الجواز دلوقتي، وأولوياتي شغلي وأنا عندي شغل بعيد عن الفن لأني متعودتش احتاج لحد، وبشوف نفسي فوق أي حد، ولو حد شايفني كممثل وحاببني أشارك معاه يكلمني ويقولي مثلت إيه ويتفرج على أعمالي، ونفسي أمثل مع وأقف قدامه، وكمان نيللي كريم، ولو هتكلم عن مخرج هيكون محمد سامي بينور أي حد معاه ومتميز جدا".

اقرأ أيضا: ”شكرا لكل اللي سأل عليا”.. تطورات الحالة الصحية للفنان أحمد جلال عبد القوي

ملحوظة: مضمون هذا الخبر تم كتابته بواسطة الطريق ولا يعبر عن وجهة نظر مصر اليوم وانما تم نقله بمحتواه كما هو من الطريق ونحن غير مسئولين عن محتوى الخبر والعهدة علي المصدر السابق ذكرة.

قد تقرأ أيضا