الارشيف / فن / الجميلة

الراقصة دينا : ابني كره مجال الفن بسببي 

 

تحدثت الفنانة دينا عن تجربتها في تربية ابنها الوحيد بمفردها بعد وفاة والده المخرج سامح الباجوري، مشيرة إلى أن جملة "تربية واحدة ست" ليست مهينة كما يظنها البعض.


الراقصة دينا ونجلها


قالت دينا: "كل بيوت مربيينهم واحدة ست، مهما كان في رجل في البيت، فهو في عمله طوال النهار، يعود آخر الليل، مابيربيش، كل مصر مربياها ست"، وذلك حسب تصريحاتها لبرنامج "الستات" الذي تقدمه كل من سهير جودة ومفيدة شيحة عبر شاشة "النهار".

وتابعت: أما في حالات الانفصال، وإيه اللي خلاه مش موجود؟ ما ياخد أولاده خميس وجمعة يربيهم؟ هو مش عايز يبقى موجود لو عايز أهلا وسهلا، ياخد الولاد يربيهم يشوف إيه اللي حاصل طول الاسبوع ويقومهم في اليومين، عدم وجود الأب صعب جدا، وصعبة على الأم، ودوما أنصح صديقاتي ماتطلقيش ولادك لما يوصلوا 12 سنة مش هتقدري عليهم.

وأضافت: أنا أم صارمة جدا، ابني مش مرفه، ومحطتوش في سكة إنه يبقى مرفه، خليته يعتمد على نفسه، لأن أنا بعتمد على نفسي لحد انهاردة، وأنا معملتلوش أنا عملت لنفسي، هو يعمل لنفسه.

وردت دينا على سؤال مفيدة شيحة عن سبب رفضها أن يستمتع ابنها علي بأموالها قائلة: "ومايبقاش بني آدم؟ يبقى تابع؟ لو أنتِ بتربي كدة يبقى (في الفسكونيا)، يطلع رجل ويعتمد على نفسه، بيل جيتس أعطى لابنه 100 ألف دولار فقط ليبدأ بهم خياته، وهو يمتلك ملايين، لازم يتعلموا يعمل حياته ومسقبلة
 

إذا أعجبك هذا الموضوع إقرأي أيضا : الراقصة دينا : مش صغيرة علشان يكون عندي فتى أحلام

ملحوظة: مضمون هذا الخبر تم كتابته بواسطة الجميلة ولا يعبر عن وجهة نظر مصر اليوم وانما تم نقله بمحتواه كما هو من الجميلة ونحن غير مسئولين عن محتوى الخبر والعهدة علي المصدر السابق ذكرة.

قد تقرأ أيضا